Als echte pizzaioli’s gingen we aan de slag voor dit Mediterraanse restaurant in Buggenhout. We stelden een heerlijke social media strategie samen en sprongen iedere maand met veel plezier (en een beetje honger) binnen voor een contentshoot. Het doel? Meer merkbekendheid in de regio creëren en nieuwe gezichten naar de zaak trekken.
We moeten je niet vertellen dat social media tegenwoordig de geheime saus voor elk succesvol restaurant. Het is al lang veel meer geworden dan zomaar een plek om je menu op te delen. Het geeft je de kans om met je restaurant en je personeel een verhaal te vertellen dat mensen naar je tafels trekt.
Aantrekkelijke reels laten maken en smakelijke visuals voorzien, zorgen ervoor dat de harten (en magen) van je volgers sneller gaan kloppen.
Daarnaast biedt social media de mogelijkheid om direct in contact te komen met je klanten. Het is een platform waar je feedback kunt ontvangen, vragen kunt beantwoorden en een community kunt opbouwen die loyaal is aan jouw merk. Voor restaurants is dit goud waard, want het versterkt de band met je klanten en zorgt ervoor dat ze keer op keer terugkomen.
Bij Studio Capiche weten we precies hoe we deze connecties kunnen smeden en versterken, zodat jouw restaurant niet alleen opvalt, maar ook blijft hangen in de gedachten van (potentiële) klanten.
Scope:
Social media beheer
Contentcreatie
Sinds januari 2025 nam Squadra zelf terug het roer in handen.


Een foto trekken van je eten, dat is één ding. Maar ervoor zorgen dat met elke video de smaken en sferen van je restaurant van het scherm spatten, dat is een ander paar mouwen. Het draait allemaal om het creëren van een beleving die mensen niet willen missen. Met die ingesteldheid creëerden we post die bleven plakken in de harten en magen van volgers.

Team:
Amber Van Nuffel