Voor Smiley Toys hebben we een social media strategie ontwikkeld die niet alleen de harten verwarmt, maar ook mensen in beweging zet tegen kinderarmoede. We hebben de kracht van storytelling ingezet om de boodschap van Smiley Toys te verspreiden en mensen aan te zetten tot het doneren van een verjaardagspakket.
Het is je verjaardag. De zon schijnt en je voelt de kriebels in je buik. Vandaag word je tenslotte 7 jaar. Je springt uit bed, loopt naar beneden en omringd door kleurrijke ballonnen zingen mama en papa “Lang zal ze leven”. Later op school trakteer je je klasgenoten op iets lekkers en iedereen zingt. Een scenario dat 1/7 Belgische kinderen nooit zal meemaken.
Voor sommigen blijft de tafel leeg en de kamer stil. Geen cadeautjes, geen slingers, geen traktaties op school. Het is een realiteit die we ons moeilijk kunnen voorstellen, maar die voor veel kinderen helaas waar is.
Daarom is er VZW Smiley Toys. Zij zorgen ervoor dat ook deze kinderen een verjaardag krijgen om nooit te vergeten. En daar droegen we met Studio Capiche graag ons steentje aan bij.
Scope:
Social media beheer
Contentcreatie
Sinds december 2024 namen ze zelf terug het roer in handen.

Met een gerichte social media strategie en virale contentstrategie, zette we Smiley Toys op weg om met hun missie de wereld een beetje mooier maken en ervoor te zorgen dat elk kind die magische verjaardag kan beleven, vol nostalgische herinneringen die ze voor altijd zullen koesteren.

Bij Studio Capiche weten we hoe we impact kunnen maken, en met Smiley Toys hebben we een strategie neergezet die zowel de zichtbaarheid als de betrokkenheid heeft vergroot. Het resultaat? Een golf van steun en donaties die het verschil maken voor kinderen in nood.

Team:
Amber Van Nuffel