Hoera! Bordje helemaal leeg. Wat zeggen we dan: Amalop! Voor onthaalouders, kinderdagverblijven en scholen die het gepuzzel rond gevarieerde maaltijden beu zijn, ontwikkelden we voor A-malop een smakelijk communicatieplan en een heldere contentstrategie. Zo wordt koken voor een hele bende kindjes kinderspel.
Inleiding — De huidige situatie in de kinderopvangsector in Vlaanderen toont een schrijnend tekort aan onthaalouders en kinderdagverblijven. De beschikbare plaatsen zijn zeer beperkt, wat leidt tot een enorme druk op de bestaande opvangvoorzieningen. Het is daarom niet altijd mogelijk om iedere week de tijd te vinden om een maaltijdplan op te stellen.
Probleemstelling — A-malop heeft een sterk product, maar kampt met een aantal uitdagingen op vlak van communicatie en merkbekendheid. De huidige website genereert weinig verkeer en de aanwezigheid op sociale media is beperkt. De ambitie om uit te breiden naar rusthuizen en restaurants vereist een nog bredere naamsbekendheid.
Scope:
Communicatiestrategie
Social media management
Zoekmachine optimalisatie
Copywriting
De aanpak voor A-Malop bestond uit het creëren van een helder en duidelijk communicatieplan. Hierin werd ieder aspect van het bedrijf onder de loop genomen en bepaalden we wie, we wanneer, hoe en op welke kanalen wouden bereiken. We legden hierin de organisatiedoelen, de strategische marketingdoelen en de social media doelen vast. Dit schetste een helder beeld van waar het bedrijf staat, waar het naartoe wil gaan en hoe we daar gaan geraken.
Als bezige marketingbijen gingen we aan de slag met het communicatieplan als onze blauwdruk. We gaven de website een digitale facelift en werketen buzzing social media plan uit dat mooi aansluit bij de doelen van het bedrijf. Dat vormde de basis voor het maandelijkse social media management gaat volgde.
Team:
Amber Van Nuffel